Levert jouw website ook niet op wat je zou willen?

Heb je veel geld uitgegeven aan een nieuwe website, maar levert die website nog steeds geen klanten op? Je bent niet de enige, dit is het verhaal van veel ondernemers die online gaan “omdat het moet”

Herken jij je in de volgende punten?

  • Je hebt een mooie website zonder bezoekers
  • Je bent meer tijd kwijt aan je website dan het oplevert
  • Je zou willen dat je het online zo goed doet als de concurrentie?

Dan is de kans groot dat jouw website niet gevonden wordt door klanten. De klanten die in Google wel jouw concurrent vinden, maar niet jou. Hoe mooi zou het zijn als zij wel jouw website vinden en bij jou kopen?

Wat zou het voor jouw bedrijf betekenen als de website wel hoger in Google staat?

Jouw website hoger in Google, dichterbij gratis geld kom je niet!

Ja het is nogal een statement, maar er zit een grote kern van waarheid in!

Met SEO kun je jouw website hoger in Google plaatsen en zo de concurrentie verslaan. Alle klanten die op zoek zijn naar jouw product of dienst zien je bovenaan de zoekresultaten staan.

Wat denk je dat er gebeurt?

Juist! De meeste mensen klikken op de top 3 van Google, als jouw website daar staat dan kiezen klanten voor jou. Klanten die al op zoek zijn naar jouw product, dus die je niet meer hoeft te overtuigen van het nu.

Klanten die geld willen uitgeven. Telkens. Weer. Opnieuw.

Daarom benoem ik hierboven gratis geld. Zodra jij gevonden word hoef je niet meer op zoek naar klanten.

Klanten zijn op zoek naar jou en dat kost je niets.

SEO in Cijfers

Om je een beeld te geven over de toegevoegde waarde van zoekmachine optimalisatie (seo):

  • Er zijn 60.978 Google zoekopdrachten per seconde
  • 33% is het aantal mensen dat op het 1e zoekresultaat klikt
  • 75% van de mensen komt nooit op pagina 2 (Dit is ook de beste plek om een lijk te verbergen)
  • 93% van de mensen begint online met een Google zoekopdracht
  • 40% zoekt alleen nog via hun smartphone
  • 57% van de B2B marketeers geven aan dat SEO meer resultaat oplevert dan andere kanalen.

33% van je klanten vindt de concurrent, niet jou

Zoveel klanten die bij de concurrent aankloppen en niet bij jou… dat doet pijn toch?

Waarom je jouw concurrenten wel vinden? Omdat zij een website hebben die wel goed vindbaar is in Google. Op die manier worden zij gevonden door klanten die willen kopen, en jij niet.

NOG NIET!

Ik ben hier namelijk niet alleen om te vertellen wat je allemaal misloopt. Ik heb ook een oplossing om de concurrentie verslaan. Om jouw website hoger in Google te plaatsen.

Zodat die 33% jou gaat vinden en niet je concurrent.

Als Freelance SEO specialist maak ik jouw website vindbaar

Met 8+ jaar en het overleven van vele Google updates weet ik als freelance seo specialist hoe ik jouw website hoger in Google krijg. En. Niet zomaar hoger in Google. Maar ook hoe je jouw concurrentie compleet verplettert in de zoekresultaten.

Hoe ik jouw website hoger in Google plaats?

Door gebruik te maken van up-to-date kennis en een effectieve seo strategie. Een strategie die gebaseerd is op 3 peilers:

  1. Techniek
  2. Content
  3. Autoriteit

Techniek is niet het grootste deel van zoekmachine optimalisatie, maar wel belangrijk. Zodra je website technisch op orde is werkt dit als een turbo voor de volgende stappen.

Content (is king)

Hoe snel veranderingen ook gaan, uitstekende content is nog steeds de manier om van jouw website een succes te maken. Zonder content is Google een blinde man (of vrouw) die geen idee heeft waar het over gaat.

En. Niet. Alleen. Google.

Hoe moet jouw klant weten dat hij bij jou moet kopen als je niet kunt vertellen welke problemen jouw product of dienst oplossen?

Autoriteit, verpletter je concurrentie door de bekende naam binnen jouw vakgebied te worden. Niet alleen goed voor je vindbaarheid, maar ook voor alle andere marketing.

Waarom een SEO specialist inhuren?

De basis principes van SEO zijn eenvoudig. Dus waarom zou je iemand inhuren? Je kunt het er toch wel even bij doen?

Ja dat kan, maar wil je echt uren bezig zijn met uitzoeken wat je wel en niet moet doen? Het grote risico lopen dat je concurrenten een nog grotere voorsprong krijgen?

Als ervaren SEO specialist kan ik op basis van jouw doelen de juiste knoppen indrukken om jouw website hoger in Google te plaatsen. Zo halen we de concurrentie binnen no-time in en weet je zeker dat de alle marketing aansluit bij jouw boodschap en doelen.

De voordelen van werken met een SEO specialist:

  • Als vakidioot (ja met een passie voor dit werk) is mijn kennis altijd up-to-date
  • Geen dure inwerktrajecten of lange contracten
  • Alleen betalen voor het werk dat geleverd wordt. (Geen werk, dan ook geen kosten)
  • Flexibel in te huren wanneer het specialisme nodig is
  • Ervaring met verschillende niche markten, producten en onderwerpen. Ook dat van jouw bedrijf.

Hoe lang duurt SEO?

Hoe lang duurt SEO? + Case: In 3 maanden van 0 naar 1000+ bezoekers

Heel eerlijk, dit is de meest vervelende vraag. Hoe lang duurt SEO en kan ik niet binnen een paar dagen bovenaan in Google?

Het antwoord? Dat hangt er vanaf en nee.

Hoe lang een SEO strategie duurt hangt af van het beginpunt en van de concurrentie. Vanaf 0 beginnen in een markt met veel concurrentie is als het lopen van een marathon. (Zonder training)

Ben je al goed op weg en is er weinig in concurrentie? Dan hoef je alleen nog maar een sprint te trekken tot de finish.

Gemiddeld. 3 tot 6 maanden.

Dat is het meer concreet antwoord en gaat op voor de meeste websites en markten.

Case: In 3 maanden van 0 naar 1000+ bezoekers (+ Black Friday)

Hoe snel het kan gaan? In oktober 2020 ben ik als freelance seo specialist aan de slag gegaan met een website die 0 bezoekers had. (Ja zo erg was het echt, een goede website, maar niemand die het zag.)

Bovenop de uitdaging om het aantal bezoekers te verhogen lag ook Black Friday in het vooruitzicht.

Wat Black Friday hier mee te maken heeft? Voor deze website was het een belangrijk moment om extra producten te verkopen. Dus door op Black Friday hoog te scoren in Google zou de omzet direct flink stijgen.

Het resultaat? Kijk maar…

Het effect van SEO

In slechts 3 maanden is het aantal bezoekers van 0 gegroeid tot meer dan 1000.

Maar! Nog belangrijker. In de Black Friday maand was de website vindbaar en steeg de omzet…

Nee dat zeg ik niet goed. DE OMZET GROEIDE MET 100% BINNEN 1 MAAND!

Dat is nog niet alles. De website liet direct grote namen als Coolblue, MediaMarkt en Bol.com achter zich in de zoekresultaten.

Klinkt goed toch? Wil je weten of dit met jouw website ook kan?
Klik dan op de onderstaande button en let’s talk SEO.

Wat kost een (freelance) SEO specialist?

Zijn het kosten of een investering? Wat kost het of wat levert het op? Welk cijfer is belangrijker?

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om geld en moeten vooral de opbrengsten hoger zijn dan de kosten. Aan de slag gaan met SEO vraagt om een investering vooraf. Ja, een investering in plaats van kosten.

Waarom? Een website die hoog scoort in Google levert de volgende rekensom op:

Meer klanten = Meer omzet = Meer winst

De precieze investering is van zoveel factoren afhankelijk dat ik daar geen antwoord op kan geven dat past bij jouw situatie. Ook de opbrengsten zijn per bedrijf en website verschillend.

Stuur mij een berichtje, en ik vertel je wat ik je als SEO specialist op kan leveren.

Hoe werk ik als Freelance SEO specialist?

Heb ik je kunnen overtuigen dat ook jouw website (gratis) geld op kan leveren? Mooi!

Dan kan ik je vertellen hoe ik werk als SEO specialist en hoe ik jouw website hoger in Google plaats.

Stap 1, kennismaken

Het begint allemaal bij kennismaken met jou, je product/dienst en jouw bedrijf. Wie ben je, wat verkoop je, en het belangrijkste, wat wil je bereiken?

Stap 2, analyse en strategisch SEO voorstel

Met de informatie over jouw bedrijf en product ga ik aan de slag met een 0-meting. Hiermee bepaal ik jouw startpunt en positie tegenover de concurrentie.

Het resultaat: Een effectieve SEO strategie om jouw bedrijf in Google naar het volgende niveau te tillen.

Stap 3, de uitvoering

Een strategie is niets zonder een goede uitvoering. Dit is ook de belangrijkste stap. Door in de juiste volgorde jouw website te verbeteren zie je binnen de kortste tijd resultaten waar je blij van kunt worden.

Stap 4, Champagne!

Of bier, of confetti, of waar je het succes mee wil vieren.

Het bereiken van doelen en meer klanten is natuurlijk niets zonder feestje.