Recession is coming tijd voor SEO

Recession is coming, tijd voor SEO

Het is al een tijdje in het nieuws, in de Verenigde Staten is het officieel zelfs al zover, er komt een recessie aan. Door een opeenstapeling van oorzaken sinds het einde van de corona pandemie is het tijdperk van oneindige economische groei even voorbij.

Met gevolgen voor vrijwel alle bedrijven. Consumenten geven minder makkelijk geld uit, zijn kieskeuriger waar zij hun geld aan uitgeven, met als grootste gevolg dat er tijdelijk minder omzet gedraaid wordt. Juist in tijden als waarin het financieel knijpen is loont het om te investeren in SEO, of eigenlijk ben je dan al te laat.

Online adverteren werkt snel, is tot op de komma nauwkeurig meetbaar en in veel branches is het ook noodzakelijk. Daar staat tegenover dat je zichtbaarheid op internet direct ophoudt wanneer je stopt met betalen. Je advertenties verdwijnen en als je niet organisch vindbaar bent dan weet niemand meer dat je bestaat. Toch een beetje jammer, want je concurrent is wel vindbaar in Google.

Het voordeel van SEO in tijden van recessie

In tijden dat er minder geld binnenkomt en je beter moet letten op de uitgaven worden de “nadelen” van SEO ineens de grote voordelen. Het is helemaal waar dat het langer duurt om hoog te scoren met SEO dan met advertenties, maar als je eenmaal vindbaar bent dan stop je met betalen voor bezoekers.

Waar je bij advertenties voor iedere klik opnieuw moet betalen kost je investering in SEO juist minder bij iedere nieuwe bezoeker. Je hoeft maar 1x geld uit te geven om je website te optimaliseren, ongeacht of dit later 100 of 100.000 bezoekers oplevert. Dat scheelt je op lange termijn dus een flinke zak met geld en een flinke kostenpost op het moment dat je omzet daalt.

In de ideale wereld zou je allang gestart zijn met SEO en is je website geoptimaliseerd voor Google. Maar als je alleen nog maar advertenties hebt geplaatst dan is de start van een recessie het moment om je website vindbaar te maken in de organische (gratis) zoekresultaten van Google. Beter laat dan nooit.

Kies de juiste keywords voor succes met SEO

Als je nu pas aan de slag gaat met het verbeteren van je SEO en je vindbaarheid in Google. Dan is het noodzaak om te weten waar je klanten naar zoeken en welke zoekopdrachten uiteindelijk geld opleveren. Het is leuk om veel bezoekers op je website te krijgen, maar als die niets kopen dan heb je er nog niets aan.

De keywords waar je makkelijk op kunt scoren, veel verkeer opleveren en commercieel interessant zijn, die noem ikĀ Gouden Keywords. Het zijn de keywords die van jouw website een online succes maken, een echte moneymaker. Maar hoe vind je die keywords?

De methode die ik gebruik om mijn gouden keywords te vinden, en mijn online inkomen te verdienen, heb ik beschreven in het e-book “De gouden keyword formule” . Een handleiding met praktisch stappenplan dat je direct kunt toepassen op jouw website, zodat je vandaag nog kunt starten om van jouw website een groot succes te maken!

Bestel het e-book “De Gouden keyword formule” hier

De gouden keyword research formule

Conclusie

Als SEO specialist ben ik ongetwijfeld bevooroordeeld, maar investeren in SEO is altijd een goed idee, niet alleen in tijden van recessie.Ā Als je het tot nu toe hebt overgeslagen omdat je snel resultaat nodig had of geen idee had van de voordelen. Dan isĀ vandaag het moment om ermee te starten.

Niet alleen zorgt SEO voor je online zichtbaarheid als je minder geld uit wil geven aan advertenties, maar in de economische sprint die volgt na de recessie profiteer je nog steeds van de investering die je nu doet! Dus doe jezelf en jeĀ bankrekeningĀ een plezier en maak je website vindbaar in de gratis zoekresultaten van Google.